Activitat 3

Exemple 1 (El Periódico. Record y con la derecha):

Trobem qualitat ja que hi ha un suport documentari el qual complementa el tema, és a dir, el seguiment dels gols de Messi (complementarietat). A la vegada, veiem credibilitat perquè es fa una cerca de documentació que augmenta la qualitat i la credibilitat de la informació. També verificació perquè la informació ha estat contrastada i, a més, funció preparatòria perquè abans d’aquesta graella sobre els gols de Messi s’ha fet un guió i un pla de documentació. I finalment veiem la funció de rendibilitat ja que la informació dels gols ha estat reutilitzada per materials informatius que El Periódico ja havia creat anteriorment.

Exemple 2 (El Periódico.  El precio del tomate):

En aquest exemple veiem qualitat tant complementària com credibilitat ja que el contingut té un suport de documentació per utilitzar imatges i un recull de dades econòmiques concretes que augmenta la verificació del document. Hi ha una funció preparatòria pel seguiment de la informació que s’ha anat realitzant i una funció previsora ja que el programa ja es podia imaginar que tot allò que feia podia molestar a les persones que surten en el programa.

Exemple 3 (Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia):

Observem la funció de qualitat ja que hi ha un suport de documentació en el qual complementa un contingut principal i és creïble ja que es tracta d’un article de diari amb renom. Té una funció preparatòria pel seguiment i procés d’investigació que s’ha fet i de rendibilitat per reutilitzar materials informatius creats pel mateix diari.

Exemple 4 (Spot Apple 1984):

Trobem la funció de qualitat (complementarietat i credibilitat) ja que la documentació ha estat verificada i documentada amb imatges. Pel que fa a la creativitat trobem una funció preparatòria ja que s’han basat en una obra literària.

Exemple 5 (Telecinco. Boda de Chelsea Clinton):

Es tracta d’un reportatge creatiu amb una funció preparativa i previsora ja que tota la ciutat i la premsa s’han preparat per aquest esdeveniment. Al final, trobem rendibilitat ja que el mateix canal de televisió reutilitza el seu propi material  i a més hi ha una complementarietat perquè hi ha un suport de documentació amb imatges, àudio i altres elements.

Exemple 6 (Coca-Cola Light. ¿Harás caso a todo lo que se dice?):

L’anunci ha estat preparat ja que a l’hora de plantejar el guió s’han documentat i hi ha un procés d’investigació. A més hi ha una verificació i una credibilitat perquè explica la vida de qualsevol persona anònima i ho verifica.

Exemple 7 (Antena 3 TV. Gran Hotel):

La funció principal és preparatòria ja que abans de filmar primer es busca un exterior d’un hotel que s’assemblés a un hotel de l’època i després es busca un decorat que s’assemblés al que hi havia en la època.

Exemple 8 (USA Today, Interactive: Pope Benedict XVI’s papacy):

Veiem la funció de verificació, de credibilitat i de rendibilitat perquè són imatges reutilitzades dels materials informatius creades pel diari USA TODAY.

Exemple 9 (Campofrio. El curriculum de todos):

Veiem sobretot la funció de creativitat preparatòria ja que es crea un guió amb les dades de coses reals de la situació espanyola, però també veiem credibilitat i verificació ja que s’ha comprovat la informació que donen. També és preparatòria perquè darrera de tot l’anunci hi ha un guió amb una preparació. I també complementària ja s’han informat i està documentat amb un suport de documentació que dona credibilitat.

Exemple 10 (Cadena SER. Concha Velasco, toda una vida de cine):

Aquest és un exemple creatiu ja que hi ha una preparació pel que fa al procés d’investigació ja que utilitza documents. Hi ha també rendibilitat ja que s’ha reutilitzat talls de veu que s’han fet a la mateixa Cadena SER, Hi ha també una verificació i una credibilitat pels documents i la informació que dóna. I també hi ha complementarietat per utilitzar com a suport documental imatges de l’artista i cançons de la mateixa.

 

Alexandra Pérez

Anna Closa

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s